Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Doplnění informací k článku - Projekt optimalizace trati -RUCH 5/2021

Doplnění informací k článku Projekt optimalizace trati v květnovém RUCHu a propagačnímu videu Správy železnic! - ODKAZ NA VIDEO
Na sociálních sítích koluje informace, že s vybudováním obratiště příměstských vlaků v Dobřichovicích se zmenší počet spojů z Řevnic do Prahy a zpět. Není tomu tak.
Informace které starostovi města potvrdil zástupce Správy železnic je následující:
Dle projektu optimalizace trati se vlaky budou otáčet jak v Řevnicích, tak i v Dobřichovicích. Modernizace má umožnit navýšení spojů. Podkladem pro plánování Správy železnic je zadání objednavatele dopravy – Středočeského kraje, které vychází ze zmapované intenzity dopravy. V úseku Řevnice - Praha ve špičkách je zadáno, že se bude točit 5 párů vlaků (dnes 4). Z Dobřichovic pak bude takt 10 minut, tedy cca další vlak ke každému páru ze Řevnic navíc, který má pokrýt zejména potřebu přepravy z Černošic.
Podstatná je informace, že intenzita bude v jízdním řádu nastavena tak, jak ji objedná veřejný objednatel dopravy (měla by vycházet z potřeb oblasti). Při zpracování projektu optimalizace trati se netvoří jízdní řád, ale technické podmínky provozu.