Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Koncepční projekty
Svoz a likvidace odpadu "DOOR TO DOOR SYSTEM"
Proč je nutná změna svozu odpadů? V současné době se SKO sváží v Řevnicích 1x týdně, plast 2x týdně a papír 2x týdně ze sběrných hnízd. Bio se sváží v průměru 3x týdně. Cenu likvidace za tunu na koncových zařízeních lze ovlivnit velmi omezeně a ze strany obcí vůbec. Co však lze zásadně ovlivnit je nastavení systému svozu a tím časovou náročnost obsluhy takového svozu v jednotlivých obcích. Dlouhodobě zavedený systém v našem městě trpí nedostatkem sběrných hnízd a tedy i kapacity nádob (nejsou k tomu vhodné pozemky) a tím dochází k nižší účinnosti třídění (viz provedený rozbor obsahu popelnic, který prokázal podíl více než 50 % biosložky a 25 % plastu a papíru) a také náročnou časovou a finanční obsluhou takového systému (sváží se ve větší frekvenci menší množství odpadu). Pro vhodné nastavení nového systému byl vypočítán objem nádob při stávajících frekvencích svozu a počtu nádob (zde je potřeba poznamenat, že současný systém je také zatížen návozy firem a podnikatelů a návozy ze sousedních obcí). A dále je vypočítán objem door-to-door systému ve čtyřech variantách, jako nejoptimálnější byla zastupitelstvu doporučena radou města čtvrtá varianta svozu SKO 1x za 14 dní, bio 1x za 14 dní a plast a papír 1x za 28 dní. Nejzásadnější položkou vedle nákladů na likvidaci svezeného odpadu za t je počet je cena motohodin strávených svozovými vozy ve městě. Proto druhá tabulka propočítává dopad variant do hodinové a finanční náročnosti svozů a v každé je patrná značná úspora času a nákladů. Zavedení nového systému tedy přinese nejen zlepšení třídění, menší objem směsného komunálního odpadu (nižší cena na likvidaci a přiblížení se k plnění zákonem stanovených podmínek množství odpadu na občana – snižuje se každým rokem a zákonný poplatek se zvyšuje) a také přinese nižší náklady na obsluhu svozu.
Studie proveditelnosti fotovoltaické elektrárny
Studie proveditelnosti fotovoltaické elektrárny v Řevnicích - ke stažení ZDE
Projekt fotovoltaické elektrárny - ke stažení ZDE (formát zip)
Rozpočet
Optimalizace trati Praha - Beroun (Řevnice)
Ve čtvrtek 25.4. 2019 proběhla ve školní jídelně prezentace budoucích změn v železniční dopravě od zástupců SŽDC coby investora a projekční kanceláře SUDOP. Byl představen projekt optimalizace železniční trati Praha – Beroun s důrazem na úsek v katastru města Řevnice, popsány úpravy nádraží, stavba nové komunikace spojující lávku s ulicí Pražskou a především pak výstavba podjezdu na místě současného hlavního železničního přejezdu. Představení projektu bylo velmi podrobné a rovněž od přítomných zástupců zazněli velmi otevřené informace o možném časovém rámci realizace. Následná diskuze otevřela celou řadu důležitých otázek souvisejících se stavbami. Z diskuze byl zhotoven záznam námětů a připomínek. Prezentace a zápis - ke stažení.
Podpora bezpečné cyklodopravy v Řevnicích
Cílem projektu je koncepčními dopravními opatřeními a doplňováním infrastruktury rozvíjet bezpečnou cyklodopravu.